میوه ممنوعه
سروده ها و نوشته های عبدالله قرونه ای

بخش پایانی

با رسیدن به مازندران، به طور ناگهانی برنامه سفرمان تغییر کرد و به جای ادامه به سمت گرگان و گنبد که در برنامه داشتیم، از مسیر چابکسر و شاهرود در نصف روز به نیشابور بازگشتیم.

به عنوان بخش پایانی این رهاورد، دیدم بد نیست روش خودم را در این سفر برایتان شرح دهم شاید به درد شما هم بخورد!!

راستش را بخواهید رفتن به این سفر برایم بسیار دشوار و غیرممکن بود. از یک سو در شرایط سختی بودم و از سوی دیگر چندین سال بود که مسافرت درستی نرفته بودیم. بنابراین روشی برای سفر طراحی کردم که آن را ممکن کند.

همین ابتدا بگویم که حدود دو هفته سفر یک خانواده 4 نفره و پیمودن بیش از 4500 کیلومتر، حدود 500 هزار تومان هزینه داشت!!! (مگه میشه؟!! مگه داریم؟!!)

- چند روز قبل از سفر، روی نقشه مسیر را مشخص کردم و جاهای دیدنی تاریخی و طبیعی شهرهای مسیر را سرچ و با نشانی هر کدام یادداشت کردم.

- از آنجا که بنای ماندن در هیچ شهری نداشتیم به دنبال اسکان نرفتیم و هر لحظه اراده می کردیم با چادرزدن در مکانی مناسب به استراحت می پرداختیم.

- با پخت غذاهای ساده و گرم هم به جیبمان کمک کردیم و هم به معده مان!!

- خودرو کم مصرف هم نعمت بزرگی است! مصرف 45 لیتر بنزین برای بیش از 700 کیلومتر (آن هم در جاده های کوهستانی مانند فیروزکوه، الموت، ارومیه، چابکسر و...)، کاهش چشمگیری در هزینه های سفرمان داشت.

- به این نتیجه رسیدم که شمال را نباید از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج شویم. بهترین روش سفر به شمال این است که از یکی از جاده های شاهرود، دامغان، تهران و... که منتهی به شمال هستند به یکی دوتا از شهرهای شمال برویم و از مسیر دیگری بازگردیم! طی تمام مسیر خط ساحلی واقعا خسته کننده و طاقت فرساست. اسکان در شهرهای شمالی مشکل است و امکانات رفاهی به نسبت مسافران، ناچیز است.

دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 20:45 ::  نويسنده : عبدالله قرونه ای

گیــــــــــــــلان

دوشنبه 12 شهوریو 94

بعد از ظهر یکشنبه در امتداد خط ساحلی از آستارا به سوی رشت ادامه دادیم و اوایل شب به رشت رسیدیم.

سبک و سیاقی که ما برای این سفر در نظر گرفته بودیم در شهرهای شمالی جواب نمیداد و کارمان سخت بود. بعد از سردرگمی فراوان، در باغ محتشم (پارک قدس) رشت چادر زدیم، همراه دو سه خانواده ی دیگر.

چون شرح این پست، بیشتر است تشریف بیاورید به ادامه مطلب

ادامه مطلب ...
پنج شنبه 14 آبان 1394برچسب:, :: 23:31 ::  نويسنده : عبدالله قرونه ای

آستارا؛ فرصتی که از دست می دهیم!

یکشنبه 11 شهریور 94

با عبور از گردنه های زیبای «حیران» حوالی ظهر به آستارا رسیدیم. ابتدا طبق روال، گشت و گذاری کلی در شهر و سپس ساحل. چون آیه خانم از ابتدای مسافرت، شوق رسیدن به دریا داشت! ولی با توجه به موقعیت مهم این شهر در جغرافیای کشور، انتظار داشتم با شهری بسیار لوکس و زیبا مواجه شوم! با منطقه ی آزاد تجاری (مثلا مانند چابهار)؛ ولی آنچه به عنوان بازار آستارا دیدم تنها شبیه بخش سنتیِ «چهارراه رسولی» زاهدان بود!! یعنی فرصت استفاده ی اقتصادی این شهر را هم از دست داده ایم!

خدایا! هرچه زودتر ریشه ی این چاههای نفت را بخشکان تا دولتمردان به فکر توسعه ی اقتصاد این کشور بیفتند!! (بگو: آمین!!)

فقط هرچی به این مخم فشار آوردم نتونست ارتباط این پرچمها رو با این سردیسهای بامزه کشف کنه!!

پنج شنبه 14 آبان 1394برچسب:, :: 14:36 ::  نويسنده : عبدالله قرونه ای

گردنه های حیران

یکشنبه 11 شهریور 94

پس از گذر شتابزده از سلماس تا اردبیل، شب را در نمین ماندیم و روز یکشنبه صبح زود به سمت آستارا حرکت کردیم. در مسیر گردنه های زیبای حیران:

ادامه عکسها در ادامه ی مطلب

ادامه مطلب ...
جمعه 8 آبان 1394برچسب:, :: 1:3 ::  نويسنده : عبدالله قرونه ای

درباره وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان میوه ممنوعه و آدرس mivemamnue.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.